Dansa vilt min själ



lär dig aldrig att marschera!



torsdag 11 februari 2010

Vad är det för dag???


Dagen började ju bra, med att vi såg att det var någon som har försökt bryta upp våran bil. Antagligen för att sno den, eftersom vi inte har några värdesaker i den... Så vi fick åka iväg och köpa ett rattlås i fall de är tillbaka inatt igen. Då har de ju jobbet redan halvfärdigt. Som om inte det räcker så har min mobiltelefon rasat ihop totalt. Jag kan varken ta emot eller skicka sms, och samtalen bryts hela tiden när jag pratar i den... Så det måste verkligen bli en ny telefon också.

Lily har börjat krypa ordentligt nu, och jag hänger inte riktigt med i hennes svängar. Hon som har varit så lugn och suttit på sin lilla filt och lekt med bebisleksaker, hon kryper runt över hela golvet och är på ALLT! Jag kan inte komma ihåg att Teo var så på allt. Undrar om man förtränger såna minnen eller om han helt enkelt bara var lugnare. Hon försöker även ställa sig upp mot allting, och blir HYSTERISK när hon inser att hon inte vet hur hon ska komma tillbaka till krypställningen. Så man får springa efter henne hela tiden. Förut var vi ute i köket, och då satt hon vid ena sidan av köket, och så helt plötsligt från ingenstans så var hon framme vid kattskålarna och tog en näve av Smillas matkulor och proppade in i munnen. MUMSIGT!!Skitsur blev hon när jag grävde ut dem ur munnen på henne igen! Herregud! Hur ska det här gå? Och folk säger att flickor är lugnare... Jojo.

Teo blir ju lite sotis också när Lily får så mycket uppmärksamhet, så han härjar en del han med. I dag vände han upp och ner på alla sina leksakslådor och "badade" i lådorna. När jag sa till honom att städa, så tittade han bara på mig och sa att -Nä, jag vill inte städa... Jag försökte hota lite med att jag skulle slänga hans leksaker om han inte städade, men det bet inte, så till slut gick han med på att städa i alla fall för annars skulle jag inte läsa nån saga för honom vid läggdags.

Puh! Skulle behöva vara ledig från hela mammagrejen några dagar. Men det värsta är att om man tar sig ut och ska göra nåt annat några timmar, så skanar man dem redan när man går ut ur dörren.. Ja, man är aldrig nöjd...

Nu kom min V och vi ska sätta oss och scrappa lite. Så får vi se vad det blir för verk idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar