Dansa vilt min själ



lär dig aldrig att marschera!



torsdag 8 juli 2010

Skit!!!

Det känns lite mörkt just nu, minst sagt! Har idag fått reda på definitivt att det inte går att ta över lägenheten vi har, så vi kan hyar den i 1:a hand. Jag pratade med hyresvärden idag, och hon sa att det absolut inte går för de har sån policy nu, pga att folk har betalat sig till 1:a handskontrakt. Känns riktigt pissigt med tanke på att vi precis har fått reda på att Teo (och snart även Lily) har fått dagisplats alldeles i närheten på ett dagis som verkar jättemysigt. Om vi mot all förmodan skulle få tag i en lägenhet i Göteborg, så är det ju inbte alls stor chans att det blir i närheten av där vi bor nu. Det kan ju bli på andra sidan stan, och då ska vi hålla på och åka över hela stan för att lämna o hämta på dagis, för att sedan söka ny dagisplats närmare där man bor. Men det kan ju bli upp till ett halvår vi får hålla på så. Så det känns lite pissigt just nu faktiskt. Men vad hade jag väntat mig, mitt liv är ju inte direkt känt för att gå som på räls! Hehe...

Tänker också på lite saker som har hänt, och känner att jag är så trött på människor som bara tänker på sig själva, och inte kan tänka sig att offra några av sina behov eller "måsten" för någon annans skull... Vissa är så manipulativa. Som om de vill ha en massa vänner som ställer upp på dem, men själva ska de väl inte behöva göra så mycket. Vänskap och kärlek handlar om att ge och ta. Även om det inte alltid är bekvämt för en själv så kanske man ska tänka på vad andra har gjort för en själv. det är så många som bara verkar ta saker förgivet eller struntar i hur det blir. Kanske är jag som är deppig och överkänslig, men jag blir ledsen, också när folk jag tycker om såras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar