Dansa vilt min själ



lär dig aldrig att marschera!



tisdag 27 april 2010

Komvux!!

Idag har jag trotsat förkyldningen och varit iväg och pratat med studievägledaren igen. Det gick bra, jag kommer att få dispensen som jag behöver ha för att få tillgodose mina gamla betyg! Så det är jätteskönt!
Så nu har jag asnökt till Komvux till hösten. Jag har sökt Samhällskunskap A, Religion A, Matematik B, Naturkunskap B, Psykologi A och Filosofi A. Så nu kan ni väl hjälpa mig att hålla tummarna för att jag ska bli antagen till de här kurserna i höst!

Det tråkiga är bara att antagningspoängen för sjuksköterskeprogrammet i Göteborg är väldigt mycket högre än i tex Örebro. Jag skulle kunna söka till Borås också där det är lägre, men då får man ju pendla varje dag i 3 års tid... Man kan ju även göra högskoleprovet och hoppas på att man är mer allmänbildad än man tror och få bra poäng på det..... Hmmmm.....

Ser i alla fall fram emot att få börja plugga till hösten. Det ska bli spännande och man kommer nog få en massa erfarenheter!!!=)

2 kommentarer:

  1. Åh va kul, skulle med vilja börja plugga men är nog för slö=) Duktiga du!

    SvaraRadera
  2. Plugghästarnas mästare det kommer vi va om några månader eller vad säger du`?

    SvaraRadera