Dansa vilt min själ



lär dig aldrig att marschera!



torsdag 29 april 2010

Öppna förskolan och Ullared

Igår var vi i vanlig ordning i Kungälv på Öppna förskolan på förmiddagen. Det var lika mysigt som vanligt! Den här gången var Emma och hennes son Dominique med också, så det var väldigt trevligt! Det var en pojke där som var ungefär i Teos ålder, som blev handlöst förälskad i Lily!!! Han bara gulla och gulla med henne, och kramade på henne. När hans mamma kom och ropade på honom så hade han väldigt svårt att slita sig från Lily! Avskeds-proceduren tog säkert 10 min. Han ville bara inte gå från henne. Till slut så klappade han henne på huvudet och sa:
-"Hej då, vi ses en annan dag....", och så såg han alldeles förstörd ut för han var tvungen att slita sig.. Det var såå gulligt att titta på!!!=)

Sen var det min och Susannas tur att leka.=) Så hon och jag och Teo och Lily åkte till Ullared. Vi lämnade in Teo på en lekplats, som man kan göra när man vill shoppa lite i lugn och ro. Tror inte att Teo tycker det är så kul heller att gå runt i ett jätte-varuhus och glo på barnkläder. Det är nog lite av en mardröm för honom. Han brukar ju protestera rätt högljutt bara man går in en snabbis på Lindex...
På den där lekplatsen kom de ihåg honom från att vi var där en gång i september förra året! "Vissa barn kommer man allt ihåg" sa de...=) Måste ju vara för att han är så oemotståndligt charmig o söt, min lilla prins!=)

Hur som helst så hittade jag lite sommarkläder till barnen och ett par presenter till Lily. Hon fyller ju år om ett par veckor! Jag kan inte fatta att hon redan är ett år!!!?? Det är ju helt sjukt hur fort det går!! Huuuu.....

2 kommentarer:

  1. Jag kommer ihåg när hon va nyfödd, känns som igår.. skrämmande fort tiden går=)

    SvaraRadera
  2. Nu får du ta och blogga lite oftare;)

    SvaraRadera