Dansa vilt min själ



lär dig aldrig att marschera!



söndag 28 mars 2010

Magsjuka - 2 down

Usch usch usch!!! Vi har magsjuka. Det började natten till fredag med att Teo kräktes i sängen när han sov. Så det var ju bara att dra upp honom och in i duschen, och på med nya lakan... Sen var det lugnt resten av natten, och så var det dags igen när vi satt och åt frukost. Stackarn, han har ju knappt kräkts nån gång i hela sitt liv. Ett  väldigt fåtal ggr i alla fall.

När han såg att jag hade hängt upp hans örngott på  tork igår, så sa han:
"Ja, du har tvättat min kudde för att jag spottade medicin på den, och det var jätteäckligt!"
Haha, han tycker väl att det är så äckligt med medicin så han trodde att det var det det var när han kräktes...

Igår kväll var det då min tur. Tackar för det! Till råga på allt så hade jag tagit hit Veronica och Zara, så nu har jag väl smittat dem också.. Kul! Plus att Majje hade vart här på dagen också.
Helt plötsligt kom det bara på kvällen när vi satt och pratade och hade mys... Typiskt. De gick hem, och jag fortsatte spy och spy hela natten. Inte en blund fick jag förrän kl 7 då jag kände mig lite bättre.
Sen var det ju bara att gå upp med barnen när de skulle upp. Som tur var så hade de bestämt sig för att ta lite sovmorgon idag, och det passade ju mig alldeles ypperligt. Själv med dem har jag ju vart hela dagen också, för P var på jobb... Men det gick ju det med, och nu ligger de och sussar så gott i sina sängar. Tror att jag snart kommer göra detsamma.

Gokväll på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar