Dansa vilt min själ



lär dig aldrig att marschera!



söndag 14 mars 2010

Scrapbook-mässa & Universeum

Idag har jag vart med Veronica på scrapbook-mässa i Borås...Ujujuj, va mycket grejer de finns! Jag vill ha allt!! Men det är ju inte klokt va galna folk är i att klippa o klistra med lite papper...Hrmm Hrmm... Vi var där inne i tre timmar, och hade kunnat stannat mycket längre, men det är inte bra för plånboken! Sist ut va vi ialla fall..Hehe. Sen var vi och åt på ett jättebra thai-ställe i Mölndal på vägen hem. Det var både billigt och sjukt gott! Sen när vi kom hem så var vi ju så klart tvugna att testa de nya grejorna som vi hade införskaffat oss, så det blev av, och guuu va roligt det är med embossing, som jag aldrig har provat förut. Varför har jag aldrig gjort det?? Det är en teknik där man stämplar ett motiv el text, och sen häller ett speciellt pulver över motivet, sen smälter man pulvret med en specill fön så blir det liksom en 3-D effekt på motivet.Vi äger ingen embossing-fön, så jag använde mig av spisplattan istället. Gick ju lika bra det! Kul var det!!

Teo har haft en lyckans dag idag. Han har vart med tant Majje på Universeum!!! Hon tog med honom dit för hon ville, och det var ju vekligen ett stort ögonblick för Teo att både ha helt egentid med Majje, och titta på en massa fiskar, hajar, sköldpaddor, apor, "monster" och en massa andra häftiga djur! Som grädde på moset så fick han en plasthaj och en liten clownfisk att ta med sig hem. Det verkligen lyste om hela han när jag kom hem och träffade honom på kvällen!! Going! O Going-Majje som så underbar mot oss!! Puss på dej!!

Nu lägger jag ut en LO som jag har gjort på barnen... Snart ska jag lägga ut mina nyaste verk, de är nog inte riktigt som ni tänker er, men det är kort som jag har väldigt roligt när jag gör. Lite sarkastisk humor kan man säga..=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar