Dansa vilt min själ



lär dig aldrig att marschera!



måndag 1 februari 2010

Egentid är guld värt!


Idag har vart en ganska vanlig dag... Det är fortfarande lite för kallt och halt för att gå några långpromenader. Så vi har vart inne och grejat lite.

Lily blir mer och mer frustrerad över att hon inte kan ta sig till alla ställen hon kommer på att hon vill upptäcka. Hon ålar lite på mage, men det går väl antagligen inte tillräckligt snabbt att nå målet, så hon lägger sig platt fall och blir oxtokig! Det är ju ingen ide' att sätta sig i soffan... Vadå, mamma har väl inget annat att göra än att behaga lilla Lily?=) Ändå hinner man med det mest nödvändiga. Man kan nog inte bli mer effektiv än vad man blir när man får barn. -Jo när man får två! Oj oj, undrar hur hjärnan arbetar i min kära systers huvud, hon som har sju!

På eftermiddagen fick jag i alla fall lite tid för mig själv, då pappa P var hemma med barnen. Så jag passade på att åka till V, och fick lite kaffe serverat åt mig. Gick en liten sväng med fina Jänta, och sen begav vi oss hem till mig för att ägna resten av kvällen (och natten) till att scrappa lite. Hade en massa ide'er idag så det var såå kul!! Desto mindre kul var det nog dock för stackars Jänta, som var med här när vi satt och pyssla. Vi tyckte att Jänta var borta ovanligt länge, så V gick för att titta till henne. Då hade vår kära lilla Smilla, som antagligen verkligen tror att hon är en tiger, jagat upp Jänta i Teos säng, så J bara tittade alldeles förskräckt på V när hon kom in för att rädda henne. Som tur var så sov båda barnen som stockar, trots tumultet! Att hon ska va så förbaskat kaxig den där kattanten... Jag blir lite rädd för att J inte ska våga gå in här överhuvud tagen snart...

Det är så skönt att komma ifrån ibland för att ladda batterierna lite, så jag är en bättre mamma imorgon. I morgon ska jag och barnen möta Suss och gå på stan och fika på ett barncafe'. Blir nog mysigt. Ska bli intressant att se vart barncafe'erna finns här, eftersom man inte kommer in på alla fik här med barn..
- Jaha har du barn? Då kommer du tyvärr inte in här...
Ungefär som på den gamla goda tiden:
- Har du glömt leg? Tyvärr lillan då får du nog gå hem och lägga dig...

Jaja, nu är det aaaaalldeles för sent!!
Gonatt på er!

2 kommentarer:

  1. men hej gumman, va kul att du börjat blogga ;) så roligt att läsa om era dagar, vi saknar er!
    kram från Eve, Nova & Leo!

    SvaraRadera
  2. Tack för titten i min blogg, kul att du vill vara med och fira.
    Härligt med fler som fastnat i scrapträsket, kul att du fått igång V med.
    Kram Nilla

    SvaraRadera