Dansa vilt min själ



lär dig aldrig att marschera!



fredag 5 februari 2010

Mycke nu..

Har varit lite mycket att göra de sista dagarna... Jag har varit och fikat på det enda barncaféet som finns i Göteborg tydligen. Det var iskallt i lokalen, ganska tråkig mat och ursnuskiga leksaker... Men det var trevligt sällskap, så det var helt ok ändå!=) Jättekonstigt att det inte finns fler barncaféer i en så stor stad! Man kanske borde starta ett... Antar att det ändå finns en hel del fikasugna mammor här i Götet också.

Idag har hela familjen varit på IKEA. Det finns en lekplats där man kan släppa av barn över 3 år om man vill gå inne på IKEA i lugn och ro, och utan att behöva springa efter en galen 3-åring runt hela affären. Där ville naturligtvis Teo leka, så det fick han! Han ville knappt gå därifrån efter att våran timme gått, så vi fick locka med lite fika, och då gick det bra!
Vi köpte mest förvaring, så jag fick för mig att börja rensa garderoben när vi kom hem. Jag tror inte att jag visste riktigt vad jag gav mig in på... Men nu går den att gå in i i alla fall. Skönt!

Teo har fått en ny disney-favorit. Nu är det Pinoccio som gäller! Så han har döpt om oss alla i familjen. Han själv är naturligtvis Pinoccio, pappa P är Gepetto, Lily är Benjamin Syrsa och mamma jag är Den blå fen! Det ni. Han tycker även att jag ser ut som Tingeling brukar han säga..=) Min gullunge!!

Lily är lite förkyld. Lite snorig och så men inte hängig för övrigt. De två övre framtänderna kommer spricka igenom när som helst, man kan ana dem strax under tandköttet, så det gör väl ont på lilla gumman.. Hon är lite pipig just nu. Men är säkert också för att hon blir frustrerad över att hon vill kunna krypa runt och upptäcka nya, spännande ställen här hemma... Det kommer nog också när som helst, det är ännu närmare nu.

I morgon är det sagt att Karro o Mauritz o lilla Emilia ska komma och hälsa på över helgen. Bara det inte blir oväder eller så nu över natten så de inte kan åka. Jag ska hålla tummarna, för jag saknar verkligen många där hemma, så det skulle va skönt o roligt att få en Karro-dos!!

Puss

2 kommentarer:

  1. Låter som att du har fullt upp!
    Jag är i någon slags manifas.. usch.
    saknar dig!

    Kan inte sova och är alldeles knasig.

    Ska försöka rycka upp mig.
    Får se om det blir något imorgon då.
    Hörs på telefånen!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Hej på er gullungar!
    Teo är för härlig men sina utlägg. Det rör sig mycket i hans lilla huvud. Kul att kunna läsa om era upptåg och du skriver så underhållande, så man skrattar för sig själv när man läser det.
    Bamsekram från mamma/ mormor Anki

    SvaraRadera