Dansa vilt min själ



lär dig aldrig att marschera!



söndag 21 februari 2010

Lek o Bus!


Det har varit en mysig helg här i Göteborg. (Förutom vädret så klart, man snöar ju fast om man försöker ta sig utanför dörren!) Wille kom till oss i fredags, och teo blev överlycklig för han visste inte att W skulle komma, det blev en väldigt glad överraskning för honom!

Igår var jag och min Majje på bio. Vi såg "Farsan", den var väldigt rolig faktiskt, han är ju för tokig den där farsan, som faktiskt är likadan i verkligheten. Har jag ju sett med egna ögon alla de timmar jag har tillbringat på Östeplans loppis! De är ju många spårvagnar och bussar nu som är inställda eller väldigt försenade, men vi blev skonade från det, så det var ju skönt.

Idag jobbade Peter kväll, så jag tog med mig Wille, Teo, lily och Majje och åkte till Lek och Buslandet. Wille är ju så himla duktig o fin storebror, så han sprang runt o lekte med Teo hela de tre timmarna vi var där. Men jag tror faktiskt att W också hade kul, för de gjorde nog allt man kan tänka sig. Teo blev nog lite kaxig när storebror var med, för helt plötsligt vågade han till och med åka den läskigaste rutschkanan - flera gånger! Sista gången var han så uppspelt att han bara låg och gnuggade huvudet mot marken och skrek som en liten tjej!=)

På tisdag åker Peter iväg och ska jobba nätter hela veckan, och i helgen ska han på 30-års fest i Örebro. Så då är man gräsänka ett tag då... Min älskade mamma och älskade syster kommer och hälsar på med Maja och alla barna på torsdag. Det ska bli så mysigt att få ha dem här en dag! Teo frågar ju ibland om vi inte kan åka till "glassmoster o alla barna o Maja". Det är ju inte så lätt att förklara att det inte bara är att sätta sig i bilen och åka i en kvart så är vi framme...=(
Jag tror att han tror att våran lägenhet heter Göteborg. För idag när vi kom hem från Lek o Buslandet, så sa han att nu är vi inne i Göteborg=). Mitt lilla hjärta!!!

Natti natti alla fina!!

1 kommentar:

  1. va fint du skriver och skapar. Det är så roligt att läsa och följa era äventyr.
    Både du och Teo är ju konstnärliga det ser man ju lång väg.
    Bamsekram från mamma

    SvaraRadera